fredag den 21. december 2007

LANVIN

Jeanne Lanvin startede sit modehus engang i 1910'erne, mor-datter matchende outfits, og det lyder jo ikke overdrevet fedt. Men i løbet af årtierne er der altså sket noget, og siden jeg spottede Björk i foråret i Lanvins oversized-sleeve kjole i varm pink - efterårskollektionens gallionsfigur - er jeg begyndt at se Lanvin over det hele. Nogen gange får jeg lyst til at lave en blog, bare om Lanvins kollektioner, og måske lidt om mode i det hele taget. Men anyway, this goes out for you Christina. Selvom vi ikke har råd til det, kan vi godt synes, at Lanvin er det nye shit.



ps. Jeg tror ham manden med det seje hår, er en falleret soul-pop-funk-r'n'b-disco stjerne, der hedder noget med Rick.

2 kommentarer:

Jeppe sagde ...

mode er en kapitalistisk opfindelse.

Olga sagde ...

Jeg ville sige: Moden kom før kapitalismen. Tænk på stammetatoteveringer, og de dér fjer indianerne havde på. Kapitalismen udhuler, udnytter, adopterer, manipulerer, knepper og spejler sig i moden. Vi lever i et kapitalistisk samfund. Lindsey Lohan går i grå batik og med bånd om panden. I de dyre, smarte butikker kan man købe peace-tegn i ægte guld.