mandag den 14. april 2008

Food Not Bombs


Jeg er i San Fransisco nu, hvilket kan varmt anbefales at vaere. Alle mennesker hilser og snakker sammen. I dag moedte jeg en rigtig sej pige der laver Food Not Bombs og har sit eget toejmaerke med sin kaereste. Hun fortalte mig om FNB: En organisation startet i hippietiden med formaal at skabe god steming (mad) i stedet for daarlig stemning (bomber). Man gaar rundt og samler alt det mad som cafeer ellers ville have smidt ud og samler det paa et bord i en park og giver det gratis til hjemloese og andre forbipasserende. Jeg synes det supergodt koncept. Enkelt og supergodt.
Jeg gik ind paa deres hjemmeside og fandt ud af at der allerede er to FNB-grupper i Danmark, en i Aarhus og en i Koebenhavnstrup. Jeg har taenkt mig joine gruppen i Kbh, eller, hvis jeg finder nok medsammensvorne, starte min egen gruppe naar jeg kommer hjem. Er der nogen ude i aeteren der vil vaere min medsammensvorne?
Fyren der opfandt konceptet opfandt ogsaa et andet koncept, Food not Lawns som gaar ud paa at konvertere alle ligegyldige vandkraevende arealer (forhaver) til arealer med spiseligt udbytte (mad). Dyrk din egen mad!

Ps. Sara WT.. Jeg er ked af at skulle sige det, men der er kommet et stort hul paa haelen af din mors venstre sok.

Ingen kommentarer: